TaBung KeCiL

Ku NorNadia

My photo
PeNang, Malaysia
Biotech Student in USM. but miss her life in UM. :)

Sunday, July 10, 2011

Nyah Si Lemak Tegar


Assalamualaikum and hello sunday.

LilySlim Weight loss tickers


Korang nampak tak pic ni. ada terpampang berat aku. actually tu berat aku since bulan tiga.Yang 73kg tu pulak berat aku masa tahun lepas. Berat kan? haha. kalau nak tau aku pernah lagi berat sampai 85 kg masa zaman SPM sampai la masuk UM. start masuk um, berat dah slow-slow turun sebab aku kena jalan pi kelas. Now aku still nak turunkan berat aku sampai 55kg sebelum bulan 10 ni? sempat ke? ^-^

Baru-baru ni aku sempat pi check level fat dalam badan.Memang banyak lemak-lemak gitew. So bila balik umah aku belek-belek satu suplement yang ayah aku makan sebab ayah ada sakit darah tinggi. Selain ubat doc, ayah juga makan Lecithin E- produk Amway. Alhamdulilah, doc pon cakap level fat dah makin kurang dan hati ayah juga dah mengecut. Sebab before ni hati ayah juga ada simptom-simptom membengkak. So aku pon plan nak try. sebab doc kata produk ni memang bagus lepas doc tanya ayah makan apa selain ubat doc bagi..




Ini sebab mengapa aku ingin cuba lecithin E- chewable tablets. rasa soya bean campuran Vit E+ Lecithin)

* Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
* Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
*Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.


Serius aku rasa cuak lepas lihat scan lemak aku. Lagi satu, Lecithin sangat membantu dalam program penurunan berat badan kerana sifatnya yang boleh memecahkan lemak. Namun kita perlu pastikan kita mengambil fiber dalam diet menu harian agar proses pembuangan lebih lancar. Dengan gabungan VCO dan lecithin nescaya makin keraplah aku ke tandas. hehehe..
Hope aku berjaya. Ameennnnn..




2 comments:

syud said...

nape sblum bulan 10?heee

kuKu said...

sebab bln tu special syud..;P

Gosip-gosip Hangat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...