TaBung KeCiL

Ku NorNadia

My photo
PeNang, Malaysia
Biotech Student in USM. but miss her life in UM. :)

Sunday, July 24, 2011

Balik Kampung!!

Minggu lepas aku sempat pulang ke kampung ayah di Kodiang. Misi utama balik untuk makan buah. Banyak sungguh buah masuk perutku. sampai pening makan. hehe.. Kat kampung ada lebih kurang 8 pokok buah rambutan, buah dokong, durian ada gak tapi tak banyak dan buah pon kadang-kadang tupai yang makan dulu. Oh tupai kau sangat kejam la. Ada buah-buahan lain juga macam betik, cempedak, setoi dan ciku. Pendek kata kalau tiba musim buah-buah tak payah pi beli la.




Aku pagi-pagi dah bangun tolong ayah kait buah nak bawak balik penang. Ni sebahagian daripada pokok-pokok yang ada. Penat nak kait dan banyak sangat.





Pokok betik. Yang ni wan dan ayah yang sama-sama tanam. ada banyak pokok yang sedang membesar.




See!!!

Ayah sibuk kait buah, aku sibuk tangkap gambar dan makan. ;)





Buah dokong. Ni la buah feveret. Boleh duk lepak sambil makan bawah pokok je.





PJT full with fruits!!! haha

Sampai beg-beg kena letak kat seat keta. Next year datang la ke kampung ye.
Boleh mai makan kenduri buah-buahan.


p/s: semalam kenduri tahlil dan sambut puasa kat taiping. Masa adik tanya mana opah rasa nak nanges ja. huhu. Macam terbayang-bayang arwah opah ada kat satu sudut. Miss You.
Al-fatihah..



2 comments:

.:Mrs. Engineer:. said...

mak ai...byk nye buah....sodap nye...akak antu buah...he3

kuKu said...

rezeki tahun ni.hehe.next year dtg la kg nadia makan buah..;)

Gosip-gosip Hangat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...