TaBung KeCiL

Ku NorNadia

My photo
PeNang, Malaysia
Biotech Student in USM. but miss her life in UM. :)

Thursday, March 3, 2011

Let's Go Crabbing


Assalamualaikum korang..Helo helo..Makan memang sedap kan. Yang tak sedap bila tengok badan sedap membulat. Korang suka makan ketam tak? Kalau suka aku nak introduce satu tempat makan. Not bad la. Nak kata sedap sangat mak aku masak lagi sedap.hehe Tapi tempat ni famous amour giteww...Nama kedai die Pak Su dekat Juru. Jalan ke kedai die senang je. Dari Auto City, korang cari Kg Bayan Nyiur atau pon Kg Kuala Juru..Confirm Nampak Warung Pak Su. Sebab kedai die tepi jalan kawasan kampung je.






Aku rasa ketam die amik dari nelayan yang tiba kat kuala Juru. Sebab tu kat area kawasan tu bersepah-sepah kedai makan Berasakan ketam. Ape takde??Sume ade..Mee Ketam pon ada. Wow..Menarik kan. Tapi aku ada petua untuk korang. Kalau nak makan isi ketam penuh, sila ke kedai itu masa Bulan mengambang. Sebab masa tu isi ketam penuh. Takde la rasa duk geget kulit je. ^-^



nasi putih makan dengan Ketam masak sambal..Setiap set seorang ada 2 ekor. kalau makan dengan meow2 mesti die tak cukup kut..hohoho.



Terliuq tak? Kalau ada rasa camtu cuba la ke situ.



Selamat Berketam ye..Kalau nak tau Penang ni banyak tempat makan sedap-sedap. Kalau nak cuba, helo-helo la aku. nanti aku bawa, tapi korang belanja eh!!! Deal ;)





3 comments:

Anonymous said...

bile g? sedap sedap.. blanje aku g sana.. huaaa

azreem.(Yes i noe.my name sounds like ice cream kan..T_T) said...

wei best nyer....

kuKu said...

anonymous- sape ni x kenal mane leh belanje..

aim- hg balik sungai dua roger2 jom kita pi..

Gosip-gosip Hangat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...