TaBung KeCiL

Ku NorNadia

My photo
PeNang, Malaysia
Biotech Student in USM. but miss her life in UM. :)

Tuesday, May 10, 2011

Makan Nasi Sila Macam Tercekik Je.


Helo korang.

Last sunday, aku kuar makan dengan family kat Kedai Nasi Sila Lahar Kepar .Tempat ni femes bagi orang kat sebelah utara. Mula-mula hari Sabtu kami dah pegi, tapi mana la kami tau kedai ni tutup hari sabtu. So kami pegi lagi sekali dan aku 1st time baru nak rasa masakannya. Aku yang suka makan pegilah dengan rasa terujanya. Bajet femes memang femes. Tapi sistem layanan die sangat tak sistematik. Jom kita layan gambar dulu.Nanti baru bagi aku peluang kutuk sket..;)




Mula-mula kena beratur untuk amik makanan. Makanan korang amik nanti kena letak dalam talam..sweet macam kat umah kenduri je. Yang ni aku dah biasa.Kalau kat Nasi Kandar Beratur pon lebih kurang gaya ni. Beratur la dekat sejam baru boleh dapat makan..Yeay..



Ramai customers kedai ni.Meja full aje..









Mak order abc. Seb baik ni bukan orang kedai nasi sila yang buat. Korang tak leh detect ke ape yang aku nak kutuk jap lagi tu?




antara yang femes di sini. Nasib baik ayah tak amik banyak lauk sangat sebab masa tu dah lewat malam perot pon masuk angin. Aku plak masa ni pening sangat-sangat. Lagi pon kalau ayah amik lauk banyak pon tak guna, Nasi die "seroi".. eh, korang tak tau ape seroi eh? try google..hehe..Seroi tu maksud die nasi tu kering gila.Macam kena buat kuah banjir baru boleh makan..huhu. Tak best..Gulai die memang sedap. Tak boleh tipu la. Tapi mak kata, mak tak sanggup dah nak pi makan kalau nak kena beratur lama amik makanan.hihihi..


nak tau ape yang tak best lagi kat sini? Mestilah sistem air. Pernah tak korang g makan sampai korang nak g bayar, air tak sampai-sampai.. Kat sini je boleh dapat aku rasa. Sebab aku kena macam tu. Sampai ke sudah kami semua makan dan balik begitu sahaja tanpa minum air. Kalau tau nak jadi macamtu, baik kami semua order ABC..Tekak tak la kering. hahaha.. Pelik sungguh sistem dorang ni, Agak-agak ah. Lain kali baik tulis. "Air order di kaunter- kira Layan Diri" Daripada korang suh pekerja buang masa datang meja amik order air. Sebab aku duk perati ade je yang baru sampai dapat air. pelik ah kejap. Rupa-rupanya dorang celapak amik kat kaunter. Itu tandanya kedai tu tak boleh detect la customers mana yang belum dapat air lagi..ish ish sadis. Ayah pura-pura cool. Aku tahu.haha.Ayah stop makan dan g kaunter tanya mana air. Dorang kata jap lagi kami hantar. Okeh, ayah sambung makan sampai habis tapi tak hantar juga.


Lastly, ayah angkat kaki basuh tangan ke kaunter dan bayar. Sebelum melangkah keluar. Ayah sempat titipkan pesanan manis buat cashier kat situ yang maybe anak kepada owner.

" Tak guna kedai terlampau femes, kalau sistem teruk nak mampos"

Sekian.

Ayah cakap ni last time pegi. No more Nasi Sila okeh..;)


No comments:

Gosip-gosip Hangat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...